nedjelja, 11. studenoga 2012.

Grenadine sirup

Iako u kući ne pijemo sokove napravljene od sirupa, pa ih stoga ni ne pripravljam, s dobrim razlogom sam napravila iznimku. Ne samo kao dodatak na razne deserte nego još i više kao nezamjenjivi sastojak mnogih popularnih koktela naći ćete upravo sirup od nara, šipka. Ali ćete ga vrlo rijetko naći u trgovinama među ostalim sirupima. Pa mi nije bilo druge nego da ga napravim sama kad sam se zaželila Tequila Sunrise koktela čiji sam recept također uključila.



                             Sirup od nara, šipka ili mogranja

Sastojci:
2 kg nara
1/2 l vode
koliko soka toliko šećera
ili duplo manja količina fruktoze (to je moj izbor)





Postupak:

Očistiti nar tako da se zrnca odvoje od membrana i kože. To je najteži dio posla.
Staviti nar u lonac i preliti vodom. Zagrijavati do vrenja pa još oko 5 minuta  lagano miješajući.
Propasirati smjesu da se koštice odvoje od soka.
Izmjeriti količinu dobivenog soka (od ove količine nara dobije se oko 1 litra soka) i dodati mu istu količinu šećera ili pola količine fruktoze. Zagrijati do vrenja, pa kuhati na srednje jakoj vatri, povremeno miješajući, dok se količina soka ne reducira na pola.
Ohladiti na sobnu temperaturu i uliti u neku lijepu bocu. Čuvati u hladnjaku.




Koristi se za bezalkoholne i alkoholne koktele, deserte, marinade...
Jedan od poznatijih koktela za koji se koristi je Tequila Sunrise.

Recept za Tequila Sunrise koktel:

60 ml tequile
120 ml soka od naranče (najbolje svježe iscijeđenog)
15 ml Grenadine sirupa
led

Napuniti čašu ledom do otprilike pola.Uliti tequilu i sok od naranče, pa pažljivo u sredinu dodati Grenadine sirup. Kad se sirup spusti na dno čaše, umetnuti slamku (ne miješati) i servirati.







P.S.

Nakon što sam napravila ovogodišnji sirup od nara naišla sam na recept s puno manje šećera  (jednog koktel majstora) što je meni mnogo privlačnije, pa prenosim omjer sastojaka i postupak i za ovaj recept.

Sastojci za Grenadine sirup s manje šećera:

Na 1 l soka ide 125 ml šećera i 1 žlica limunova soka.

Staviti sok nara, šećer i sok limuna  u lonac na srednju vatru . Kuhati povremeno miješajući, dok se šećer ne otopi. Kad se šećer otopio, smanjiti vatru i kuhati dok se sok ne reducira na otprilike jednu i pol šalicu, oko 50 minuta, ili dok smjesa ne postane sirupasta. Pustiti da se hladi oko 30 minuta.Uliti u flaše i zatvorti tek kad se sirup potpuno ohladi. Držati u hladnajku. Rok trajanja je oko 6 mjeseci.


 
 

 
 
 

Nema komentara:

Objavi komentar